Za nami burzliwy rok, mrożący na długie miesiące gospodarkę, pełen nagłych zwrotów akcji. Jak poradziło sobie alu-frost w pandemicznym 2020? W sumie – nienajgorzej!

Nakładki samochodowe serii T

Zapewne dlatego, że nie działamy w sektorach, które były najbardziej wystawione na uderzenia kolejnych fal koronawirusa. Jako producent nakładek na zderzaki i progi samochodowe czujnie obserwowaliśmy to, co się dzieje na naszym podwórku. Sprzedaż akcesoriów samochodowych w 2020 odbywała się skokami. Raz było lepiej, raz gorzej. W rezultacie jednak osiągnęliśmy dobry wynik finansowy.

Momenty przestoju pozwoliły nam z kolei na rozwinięcie kreatywności. Jesienią alu-forst wypuściło na rynek nową serię nakładek na zderzaki. Od trapezowego kształtu ornamentu, który na nich widnieje, nadaliśmy im nazwę – seria T. Nakładka to element wizualnego tuningu samochodu. Staraliśmy się, by jak najbardziej odpowiadała oczekiwaniom klientów i po pierwszych miesiącach sprzedaży możemy powiedzieć, że trafiliśmy w gusta.

Wycinanie laserem

Do produkcji nowych akcesoriów samochodowych i innych nietypowych zleceń na pewno przydały się nowoczesne maszyny, które zakupiliśmy jeszcze w 2019 roku – szybki laser i prasa krawędziowa. Dzięki nim mogliśmy się też podjąć nowych zadań z pogranicza architektury wnętrz i sztuki użytkowej. W minionym roku spłynęło do nas wiele interesujących zamówień z tego obszaru. Wycinaliśmy laserem spersonalizowane tabliczki adresowe, statuetki, dekory ścienne, elementy dekoracyjne do domu.

Współpraca z Adamem Zdanowiczem

Niewątpliwie jednak, jednym z najciekawszych wyzwań była wspólna realizacja roweru według projektu Adama Zdanowicza, cenionego twórcy jednośladów customowych. Zaangażowaliśmy się w tę pracę podwójnie, także z tego powodu, że inspiracją dla designerskiego pojazdu była nasza firma. Głównie jednak dlatego, że pieniądze z jego licytacji wsparły konto Fundacji “Pomóż im”, prowadzącej dziecięce hospicjum i zajmującej się nieuleczalnie chorymi maluchami i ich rodzinami.

Podsumowania i plany

Wbrew pozorom więc ten trudny 2020 nie był taki zły. Produkcja nakładek na zderzaki i na progi samochodowe toczyła się utartym szlakiem. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, nadaliśmy naszym wyrobom kody EAN, co otworzyło przed nami nowe kanały sprzedażowe. Gorsza koniunktura zmusiła nas natomiast do odkrywania nowych nisz, przedefiniowania tego, co potrafimy, jakie jeszcze usługi możemy świadczyć. Wchodzimy w nowy rok z poczuciem, że mamy duży potencjał, a rynek jest nam przychylny. Wszystkim podobnego optymizmu w rozpoczynającym się 2021 roku życzymy.