Automaty to już na polskich drogach norma. Dawno też rozprawiliśmy się z mitem, że jeżdżą nimi tylko kobiety i mało ambitni kierowcy. Automat to po prostu wygoda, a często też większe bezpieczeństwo jazdy. W alu-frost mamy szeroką gamę akcesoriów samochodowych, głównie nakładek na zderzaki i progi. Sprawdzą się także w autach z automatyczną skrzynią biegów.

Ford Ecposport

Ford Ecposport

Rynek w Polsce nie osiągnął jeszcze takich wyników jak w USA czy Japonii, gdzie automatami jeździ ponad 90 proc. kierowców. Ale statystyki mówią, że wiele popularnych marek w ostatnich latach zanotowało nawet trzykrotny wzrost sprzedaży. Kupujemy je coraz chętniej, zarówno do jazdy po mieście, jak i na dalsze trasy. Aktualne wyniki dotyczące rynku samochodów publikuje IBRM Samar https://www.samar.pl/

I do miasta i w daleką trasę

O ile jeszcze 15 lat temu wśród automatów na polskich drogach królowały luksusowe limuzyny, np. Jaguar, Lexus, Bentley, Ferrari, Maserati, Infiniti czy Aston Martin, to teraz coraz częściej decydujemy się na małe, niedrogie, miejskie auta. Wśród najchętniej kupowanych marek do jazdy po zatłoczonych ulicach jest dziś Toyota, Hyundai, Kia, Volkswagen, Mitsubishi. Do każdej z nich oferujemy dopasowany odpowiedni komplet nakładek na zderzaki i progi samochodowe.

Mazda CX

Mazda CX

Automat nie zawsze znaczy to samo. W sprzedaży dostępne są półautomaty, gdzie za pośrednictwem elektroniki steruje się manualną skrzynią biegów. W tradycyjnych automatach natomiast przekładnie zmienia się za pomocą naciśnięcia na odpowiedni guzik np.: “jazda do przodu”, „jazda do tyłu” czy „parkowanie”. Zaś w samochodach ze skrzynią bezstopniową CVT (Continuous Variable Transmission) rola kierowcy ograniczona została do minimum, ponieważ zmiana przełożenia odbywa się samoczynnie i w sposób ciągły, płynny i bez nieprzyjemnych szarpnięć. To ostatnie rozwiązanie uważane jest za najlepsze, ponieważ skrzynia bezstopniowa dopasowuje się do obciążenia silnika i potrzebnego przyspieszenia.

Lubimy automaty coraz bardziej

Najważniejszy powód jest taki, że kieruje się nimi po prostu łatwiej. Wybierają je osoby, które mają bardziej ekonomiczne i praktyczne podejście do tematu. Mniej patrzą na zrywność i osiągi, a raczej na to, ile samochód pali i czy jest bezpieczny, np. czy ma automatyczny ogranicznik prędkości, tempomat itd.

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

Automaty mają usprawniony system zmieniania biegów i wspomagania kierownicy, ułatwiają parkowanie i poruszanie się w miejskich korkach. Nie ma konieczności, by co chwila włączać pierwszy bieg i rozpraszać uwagę na manewry sprzęgłem. Nie zdarza się też przypadkowe zgaszenia silnika. Wyposażone są we wszystkie nowoczesne udogodnienia, które posiadają samochody z manualną skrzynią biegów, a często nawet więcej. Wielu kierowców zwraca uwagę choćby na to, że w kabinie automatu jest ciszej. Rzadziej też jazda nim powoduje chorobę lokomocyjną, co jest szczególnie ważne, jeśli przewozi się dzieci.

Alu-frost produkuje nakładki akcesoria samochodowe, które chronią auto

Automaty są droższe niż samochody z manualną skrzynią biegów. Dlatego inwestując w nie swoje pieniądze na ogół staranniej dbamy o ich wygląd i zabezpieczamy przed ewentualnymi uszkodzeniami. Ma to duże znaczenie, kiedy chcemy sprzedać auto na rynku wtórnym i osiągnąć dobrą cenę.  Do ochrony najbardziej narażonych na zniszczenie części służą m.in. nakładki na progi i zderzaki samochodowe. Alu-frost ma w swojej ofercie również akcesoria samochodowe do ponad 40 marek aut (https://sklep.alufrost.pl/pl/).

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

Samochody z automatyczną skrzynią biegów zyskują coraz większą popularność także z tego powodu, że emitują do atmosfery mniej szkodliwych gazów CO niż samochody manualne. Powszechniejsze przejście na automaty wiąże się również z ogólnym rozwojem techniki samochodowej. Jeśli zakładamy – zgodnie z prognozami ekspertów – że wkrótce nasze ulice zdominują auta eklektyczne, to będą one wyposażone wyłącznie w automatyczne skrzynie biegów. W alu-frost 95 proc. zamówień na nakładki do elektryków pochodzi z zagranicy, głownie z Holandii, ale coraz częściej pojawiają się też zamówienia z kraju.